ROSSUM OY

Rossum Oy on v. 1994 perustettu suomalainen kenttätyötä sisältäviin toimitusprosesseihin ja työhön liittyvien tietojen välittämiseen erikoistunut ohjelmistotalo. Toimipisteemme sijaitsee Lahdessa. Palvelemme asiakkaitamme 14 henkilön voimin. Autamme asiakkaitamme välittämään työn tiedot kenttähenkilöstön ja työnjohdon välillä nopeasti ja saumattomasti sekä jalostamaan ne yrityksen johdon tarvitsemaan muotoon. Lisäksi varmistamme, että tehtävissä työskentelevät henkilöt ovat turvallisia.

Missio

  • Liikkuvan työn johtaminen
  • Töiden teettäminen palveluntarjoajalla turvallisesti
  • Tiedon kerääminen ja jalostaminen yrityksen tarpeisiin
  • Tiedon välittäminen toimiston ja kenttähenkilöstön välillä

Referenssit

  • Teleoperaattorit ja heidän urakoitsijat
  • Energia-alan yrityksiä
  • Muita korkean teknologian yrityksiä

Mistä tulee nimi Rossum?

Elettiin vuotta 1920 ja maailma toipui ensimmäisen maailmansodan pahuuksista. Samalla kun tykit hiljenivät ja aseet vaimenivat, ihmiset kurottivat kohti uutta tulevaisuutta. 

Sitä tulevaisuutta hamusi myös Čapekin näytelmä. Siinä Rossumin tehtaat synnyttivät maailmaan ihmisen kaltaisia robotteja, jotka pystyivät työskentelemään kuin kuka tahansa meistä. Ajatus oli mullistava, ja se toi palan huomisen maailmaa häkeltyneen yleisön eteen. 

Näytelmästä tuli menestys. Ensimmäistä kertaa käytetty robotti-sana vakiintui käyttöön, ja näytelmä oli muutenkin hämmästyttävällä tavalla aikaansa edellä. Sen vaikutus näkyy tänään koko maailmassa, myös meidän lahtelaisessa ohjelmistotalossa…

Lue kokonaan

Rossum Oy, pitkäaikainen teleoperaattoreiden kumppani

…Rossum on tosiaan perustettu vuonna 1994 – itse olen tullut taloon 2007 joten ihan alkuvaiheissa en ole ollut mukana. Jotain älykästä pitää kuitenkin olla pelissä, että kannattava liiketoiminta on voinut jatkua vuosikymmeniä.

Meidän tekeminen on koko ajan liittynyt liikkuvien kentällä toimivien työntekijöiden arkeen. Hyvänä esimerkkinä on Teleoperaattoreiden kanssa tehty yhteistyö. Heidän liiketoiminnassaan töitä teetetään alihankkijalla/urakoitsijalla…


Lue kokonaan

Rossum Toolkit- asentajan työkalupakki!

Edellisessä jutussa mainitsin Toolkitin. Toolkit tarkoittaa nimensä mukaisesti työkalupakkia  ja palvelun perimmäinen tarkoitus onkin kerätä kentällä tehtävään työhön tarvittavat työkalut samaan käyttöliittymään (single sign-on).

Ja kuten oli puhetta olemme huomioineet erityisesti tilanteen, jossa kenttätyöntekijä on eri yrityksen palveluksessa kuin työn tilaaja. Luonnollisesti asentajan mobiilijärjestelmä vaihtelee yrityksen mukaan ja tilaajalla ei ole tietenkään pääsyä tähän järjestelmään.

Lue kokonaan

Rossum Turvallisuusportaali takaa tiloihin turvalliset tekijät!

Aikaisemmissa postauksissa olen kertonut miten yhteistyö sujuu Rossumin palveluita käyttäen kentällä toimivien ammattilaisten kanssa. Verkostossa on mukana tekijöitä eri yrityksistä ja toimintaa voi olla eri maissa ja eri kulttuureissa. Miten varmistetaan että toiminta yhteistyökumppanin kanssa toimii luotettavasti ja turvallisesti? Miten varmistetaan työntekijöiden luotettavuus ja toimintaympäristön vaatimat koulutukset? Mm näitä kysymyksiä ajatellen olemme kehittäneet Rossum Turvallisuusportaalin, jonka tehtävänä on huolehtia ulkopuolisten henkilöiden sujuvasta mukaantuloprosessista.

Pidimme maanantaina 22.5.2023  maksuttoman webinaarin, jossa vieraanamme oli Mats Fagerström Helen Oy:stä ja Jani Piippo Abloy Oy:stä. Webinaarissa pääsimme keskustelemaan monipuolisesti aiheen ympärillä. Tallenteen webinaarista pääset katsomaan tästä linkistä 👉 https://rossum.fi/webinaari/

Lue kokonaan

Pääsytiedot- työkalun avulla asentajat pääsevät haluttuihin tiloihin

Rossumin osaaminen ja palvelut keskittyvät kentällä tehtävän työn ympärille. Yksi haaste asennustyössä voi olla pääsy kiinteistöön. Usein työtä tehdään jonkin liikehuoneiston tai kerrostalon teknisessä tilassa.Toisella kertaa haja-asutusalueella pitäisi löytää maastossa oleva jakamo tai sähkökeskus. Oikean tilan tai jakamon löytäminen ei ole aina helppoa ja aikaa voi tuhrautua liiankin paljon.  Pahimmassa tapauksessa työ jää tekemättä ja pitää palata seuraavana päivänä takaisin.

Lue kokonaan

Loppuasiakaskommunikointi on osa brändiä

Kun asennus- ym vastaavia töitä ulkoistetaan ja teetetään kumppanilla, niin ei pidä unohtaa loppuasiakasta – siis henkilö tai yritys joka on tilannut tuotteen tai palvelun jota tullaan asentamaan.

Minullekin on jäänyt mieleen kokemus useiden vuosien takaa, kun puhelin soi “jostain” numerosta ja vastasin. Soittaja esitteli hienosti yrityksen ja nimensä ja kertoi että haluaisi sopia asennusajan. Minun hitaan hämäläisen aivoissa ei raksuttanut että mistä on kyse. Jouduin kyselemään että “Niin mihinköhän tämä liittyy?” – kunnes välähti että olin tilannut palvelun joitakin viikkoja sitten, mutta sen olin tehnyt eri yrityksestä.

Kun palvelun toimittaa yhteistyökumppani eli eri yritys kuin mistä asiakas palvelun tilasi, niin oman brändin säilyttäminen koko toimitusprosessin ajan on ehdottomasti hyvää asiakaspalvelua. Lisäksi on todettava, että kukapa ei haluaisi oman firman näkyvyyttä!

Lue kokonaan

asiakaspalvelu@rossum.fi

Rossum Oy, Niemenkatu 73, 15210 Lahti, Finland

Y-tunnus 0978238-7

rossum.fi